Cara Berhenti Berpeluh Sememangnya

Cara Berhenti Berpeluh Sememangnya

Berpeluh adalah satu proses semula jadi untuk mengepam keluar toksin dan bahan buangan lain dari badan dengan jayanya. Orang yang mengalami ringan hingga peluh berlebihan sentiasa tertanya-tanya bagaimana untuk berhenti daripada berpeluh, masalahnya ialah bahawa terdapat salah tanggapan umum bahawa masalah ini tidak boleh diubati. Bagaimanapun, terdapat langkah-langkah yang boleh diambil, baik alam dan klinikal, untuk mengubati atau mencegah masalah ini. Terdapat banyak rawatan alternatif, kebanyakannya mereka adalah mudah dan mudah untuk diikuti tetapi memerlukan konsisten. Sebagai contoh bukannya memakai pakaian sintetik hanya memakai kapas, linen atau pakaian bulu. Terdapat beberapa kain seperti polyester yang menghalang aliran udara dan ini membawa kepada anda mengeluarkan bau yang tidak baik.

Anda juga perlu minum air yang banyak, ini akan membantu badan anda untuk menyingkirkan toksin yang berbahaya melalui air kencing supaya kurang dari itu akan melalui kulit anda, manfaat lain penghidratan adalah bahawa badan dan terhidrat adalah lebih mudah untuk sejuk. Untuk meningkatkan faedah-faedah menggunakan antiperspirants dan untuk mengelakkan bakteria membiak dan mengeluarkan bau yang tidak baik - mencukur ketiak dan bahagian sulit. Anda juga perlu memastikan bahawa anda menjaga kebersihan diri dan mandi dengan kerap sekurang-kurangnya tiga atau empat kali sehari, ini akan pada masa yang sama menghapuskan bakteria terkumpul dan sejuk anda ke bawah seterusnya membantu anda untuk mengawal peluh yang lebih baik.

Bayi talkum adalah mudah, murah dan super berkesan cara sesiapa sahaja boleh digunakan untuk menjaga dirinya sendiri sejuk dan berbau bagus. Ia adalah lebih baik untuk menggunakan antiperspirants kemudian deodoran, deodoran hanya menyembunyikan bau manakala antiperspirants sebenarnya mengurangkan jumlah kelenjar peluh anda menghasilkan. Baru-baru ini terdapat banyak bercakap tentang kesan-kesan sampingan yang mungkin berbahaya daripada menggunakan antiperspirants jadi hanya untuk mengelakkan sebarang masalah pada masa akan datang pastikan untuk menggunakan yang asli.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar