Kebenaran Tentang Ayurveda

Kebenaran Tentang Ayurveda

Ayurveda adalah satu sistem perubatan tradisional yang mula-mula dibangunkan di India dan kini diamalkan di seluruh dunia. Ia melibatkan penggunaan herba, urutan dan yoga dan di barat dilihat sebagai satu bentuk perubatan pelengkap atau alternatif. Ia mengandaikan bahawa segala-galanya dalam alam semesta, termasuk badan manusia, terdiri daripada lima elemen, ini menjadi tanah, air, api, udara dan eter.

Sistem ini tidak begitu terkenal di dunia barat. Berikut adalah 6 keping maklumat yang salah yang mungkin anda hadapi.

1. perubatan Ayurveda kurang berkesan.

Jika anda sedang mencari yang cepat maka anda mungkin tidak mempunyai kesabaran untuk menjalani ini jenis terapi. Ia hanya menggunakan kaedah semula jadi dan bahan-bahan dan membina keputusan yang berkekalan perlahan-lahan.

2. ubat-ubatan Ayurvedic lambat menunjukkan hasil.

3. perubatan Ayurveda mempunyai kesan sampingan.

Apa sahaja yang anda lakukan dalam kehidupan mempunyai kesan sampingan. Prinsip pertama perubatan Ayervedic adalah untuk menghapuskan punca asas penyakit dan kemudian memantau keadaan untuk melihat apa lagi timbul. Prinsip bahawa penyakit ini dirawat dari akarnya. Ubat Avurvedic disesuaikan dengan pesakit, dan tidak kepada penyakit, dan yang ditetapkan untuk minda, badan dan jiwa. Kesan daripada ini adalah bahawa kesan sampingan yang kurang berbanding dengan perubatan tradisional. Hakikat bahawa ubat ini menggunakan semua produk semula jadi membantu juga.

4. ubat Ayurveda adalah untuk pesakit yang lebih tua.

Ini adalah mitos lengkap seperti Ayurveda boleh digunakan untuk merawat pesakit tanpa mengira usia. Oleh kerana sifat tidak invasif, ia amat sesuai untuk yang muda sebagai contoh.

5. ubat-ubatan Ayurvedic hanyalah alternatif.

Ayurdeda bukan satu terapi alternatif - ia adalah satu bentuk holistik rawatan berdasarkan sains kehidupan (yang merupakan maksud istilah)

6. Ayurveda tidak diambil serius oleh doktor Barat.

Perubatan ini sebenarnya mendapat pengiktirafan dalam dunia barat. Frank John Ninivaggi MD Yale University School of Medicine amat memainkan peranan penting dalam menerimanya dan di Amerika Syarikat lebih daripada $ 120m dibelanjakan setiap tahun pada penyelidikan ke dalam ubat-ubatan Ayurveda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar