Menyembuhkan Alternatif Untuk Jangkitan Yis dalam Wanita

Menyembuhkan Alternatif Untuk Jangkitan Yis dalam Wanita

Jangkitan yis adalah salah satu daripada isu-isu kesihatan yang paling biasa bagi wanita. Jika anda tidak mempunyai jangkitan yang disebabkan oleh yis sebelum dan percaya anda mempunyai satu, ia adalah yang terbaik untuk menghubungi doktor anda sebelum anda membuat keputusan rawatan.

Tanda-tanda jangkitan yis termasuk:

· Gatal-gatal dan bengkak di dalam dan sekitar faraj dan vulva

· Lelehan yang mungkin mempunyai ketekalan keju

· Sakit semasa hubungan

Punca jangkitan candida:

Jangkitan oleh yis adalah disebabkan oleh kulat yang dipanggil Candida albicans. Apabila kulat ini mula berkembang dengan pesat, anda mula merasa kesan yang berkaitan dengan jangkitan.

Terdapat pelbagai kaedah untuk merawat jangkitan daripada yis. Sebarang rayuan satu pilihan kepada semua. Jika anda adalah seseorang yang lebih suka rawatan alternatif yang bertentangan dengan yang komersial, di sini adalah beberapa pilihan yang telah digunakan dengan jayanya oleh ramai wanita.

· Pemakanan. Ramai orang, termasuk doktor, merasakan bahawa diet yang rendah dalam makanan ditapis, gula dan lemak boleh membantu mencegah jangkitan faraj.

· Pakaian: Wanita yang memakai seluar dalam kapas adalah kurang berkemungkinan untuk mendapatkan jangkitan yis daripada mereka yang memakai seluar dalam nilon atau pakaian ketat.

· Tambahan:

1. Lactobacillus acidophilus: Bukan semua bakteria tidak baik. Bakteria ini boleh didapati, bukan sahaja di dalam badan tetapi dalam yogurt tanpa gula yang mengandungi budaya aktif, dan juga dalam serbuk dan kapsul bentuk.

2. Boric Acid: Asid borik boleh dimasukkan oleh suppositories dan telah ditunjukkan untuk menjadi sangat berguna dalam mereka yang mempunyai jangkitan berulang. Asid borik TIDAK boleh ditelan atau digunakan pada kanak-kanak.

3. Echinacea, yang mempunyai keupayaan untuk meningkatkan sistem imun, telah berkesan di kalangan wanita yang mempunyai jangkitan yis berulang. Satu kajian menunjukkan bahawa terdapat sebanyak satu penurunan 43% dalam berulang dengan penggunaan Echinacea.

Jangkitan yis adalah jangkitan yang sangat umum, tetapi sangat tidak selesa. Menderita dengan gangguan jangkitan yis adalah kurang berkemungkinan untuk menimbulkan masalah jika diuruskan secepat gejala menjadi ketara. Mereka yang mempunyai jangkitan berulang tahu tanda-tanda mereka dan orang-orang yang tidak perlu sentiasa mendapatkan nasihat daripada doktor.

Rawatan hari ini sering bekerja dengan cepat, sekurang-kurangnya mengurangkan gejala yang paling mengganggu, semasa bekerja untuk mencipta keseimbangan yang sihat bakteria dan menghapuskan penumbuhan yg terlalu cepat kulat. Sama ada anda memilih komersial lebih remedi kaunter, atau laluan alternatif, adalah keputusan yang sangat peribadi. Jika anda hamil atau berfikir anda mungkin, berjumpa dengan doktor pertama, tidak semua permohonan adalah selamat dan doktor anda akan memastikan anda diberikan ubat yang tidak membahayakan kesihatan anak anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar